maandag 28 augustus 2017

Postelstraat

Het waren de zwijgzame zondagen
ik greep naar de melk en dronk een pak leeg
het was wachten tot zeven uur
hoofden die als klankborden galmden
die ochtend had ik je teruggevonden
je sliep op een toetsenbord en schreef
onbewust aan de geschiedenis

In de kamer was een grote stoel weg
het was een kort mysterie
want langzaam werden de gaten gevuld
we bestelden eten en vloekten dat het lang-
zo lang kon duren -soms trok ik er alsnog
op uit.

Ook op zaterdag was het wachten
rond vier uur werd de mierenhoop
krioelend op de laagste verdieping
van de stad steeds kleiner
tot de weg begaanbaar was –
we kochten eten en ik melk
en ik stond versteld hoeveel ingrediƫnten
jouw salade kende

Eenmaal terug dronken we bier
en was de zaterdag een zaterdag
we wisselden woorden en onder ons
raam zagen we de anderen zwaaien
we dronken meer bier en later in de nacht
schreef je geschiedenis door te slapen

op je toetsenbord ergens in de Postelstraat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten